fredag 18. april 2008

Ting 21. Web 2.0 Awards





Listen var et funn for oss som liker orden og struktur! Denne skal jeg ta en utskrift av for å ha til ettertiden. Selv nå fikk jeg aha opplevelser. Mange av tingen var kjennbare men nå var de satt i system og vips så gikk det opp noen lys igjen. Eks. Video: You Tube, Dailymotion og Metacafe. Nå vet jeg hva Metacafe er! Flott!



Videre til Bildebehandling: Flicker, Picasa og Picnic. Ei venninne av meg driver med fotografering. Nå kan jeg spørre henne hva slags program/nettleser hun bruker, uten at jeg føler meg uttafor.


Ellers så var det mange kjente ting jeg kunne si at jeg kan litt om som; Pandora, Last.fm, Google Apps, Zoho, Facebook, Mingle2,Imbee.



Jeg synes ikke 1.plassen alltid var den beste.Eks. katagori blog Guides synes jeg Bloglines var den beste. Ikke Technorati som kom på 1.plass.


MEN den morsomste var joFun Stuff. Coctail Builder ja, i ordets rette forstand. Hvordan blande ulike drinker. Her var det ikke noe utenomsnakk - rett på sak. T.o.m. opplysninger om antall ingredienser. Dette var morsomt. Videre fulgte så morsomme One Sentence. Litt vanskelig, men hovedbudskapet var mye morsomt og klokt? som ble fortalt i løpet av en setning. Skjønte ikke helt sammenhengen mellom disse tingene på Fun Stuff.



Jeg avslutter 23 ting med å si; takk Heidi som våget seg "frampå" med australiadama i Danmark. Hvis du ikke hadde hatt to glass vin innabords dengang hadde ikke vi lært 23 ting. Takk og takk!

1 kommentar:

Heidi sa...

Ja der ser du alt det gode rødvin kan fremføre-og gratulerer med fullført kurs :)
Heidi