fredag 11. april 2008

Ting 17. Origo

Hjææælp, jeg er redd!

I den senere tid har det vært mye fokus på facebook og andre nettsteder der folk legger ut profilen sin. Det viser seg i ettertid at mange forteller for mye om seg selv eller sin hverdag. Jeg merket denne følelsen med en gang jeg reigstrerte meg på Origo. Origo er nok ikke noe dårlig nettsted, men jeg har blitt mye mer bevisst etter at jeg har holdt på med 23 ting.

Jeg blir bedt om å oppgi navn og mobilnr. Før jeg vet ordet av det kommer mitt fulle navn opp som visningsnavn. Dette vil jeg ikke være med på!

Det var veldig greit å registrere seg og ev. legge inn forandringer, men jeg stiller et stort ? med dette norske møtestedet. Trenger vi dette? Er det ikke nok med møteplassene som allerede finnes? Ja, jeg vet jeg kan kommunisere med foreldre på fotballaget til sønnen min, men er det behov for nok en "utleveringssted"?. Vi har jo god gammeldags mail de fleste av oss! Jeg vil ikke at mange skal kunne se det jeg skriver. (Ja jeg vet at jeg har huket av for hvem som skal være i min sone.)

Jeg vil ikke virke sur eller oppgitt eller jeg vil i vertfall ikke være en slik som ikke vil følge med i tiden, for det vil jeg. Jeg er bare spørrende til det å stadig registrere seg og utlevere personalia.

Origo er et fint alternativ som kulturell møteplass. Det kan hende jeg vil registrer meg som bruker og legge ut arrangementer på et senerer tidspunkt. I morgon i morgon, men ikkje i dag!

Ingen kommentarer: